Alla inlägg under september 2012

Av rockermom - 24 september 2012 00:29

Jag fick en fråga av en granne häromdagen som har en liten tax om man kan köpa hundmat på nätet. Jag svarade omedelbart ”ja det är väl klart man kan”  men sedan kände jag mig genast ställd. Kan man verkligen det, eller är det bara jag som tänker att allt går att hitta på nätet.


Utan att säga något ytterligare till min ålderstigna granne, valde jag att i tysthet undersöka hur det verkligen var med den saken.  Det krävdes inte särskilt mycket googlande för att inse att det bedrivs en enorm hundfoderförsäljning online.


Jag hamnade på BARF:s hemsida barfhundmat.nu som handlar om BARF-metoden (Biologically Appropriate Raw Food tai Bones and Raw Food). Tydligen lever hundar gott på att käka på köttiga ben. Den speciella dieten innebär flera fördelar, bland annat minimerar den risken för Allergier, matsmältningsproblem samt cancer.  Verkligen intressant då jag aldrig tidigare hade hört talas om detta.


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards